

KB on digitaalinen työväline, josta hyötyy koko koulun suunnittelutiimi
KB tulee nimestä Katibot. Katibot on virtuaalinen, hahmon muotoon rakennettu suunnitteluapulainen. Se esittää käyttäjälle kysymyksiä ja antaa vaihtoehdot vastauksille. Kysymykset esitetään oppilaille, opettajille, henkilökunnalle ja kaikille muille koulurakennusta käyttäville. Vastaukset antavat hyvät lähtökohdat mm. arkkitehti- ja sisustussuunnitteluun.
>> KB tavoite
Katibotin keräämät tiedot toimivat tärkeänä lähtökohtana uuden koulun suunnittelutiimille. Tulokset kertovat käyttäjien toiveet ja pedagogiikan toteutustavan arkkitehti- ja sisustussuunnitteluun.
>> KB missio
KB kerää laajalti tietoa käyttäjiltä, jotta koulusta tulisi paras mahdollinen oppimisympäristö. Sen tulee olla toiminnallinen ja mahdollisimman viihtyisä kaikille käyttäjäryhmille.
>> KB opetussuunnitelman jalkautukseen
Katibotin esittämien kysymysten avulla pystytään konkreettisesti käymään läpi uutta oppimiskulttuuria, siihen liittyvää arvomaailmaa ja toimintaympäristöä.
>> KB ohjaa muutokseen
Kartoituskysymykset pohjautuvat opetussuunnitelmaan ja hyvinvointiprofiiliin. Kysymysten avulla pystytään konkreettisesti käymään läpi uutta oppimiskulttuuria, siihen liittyvää arvomaailmaa ja toimintaympäristöä.

<< Ennen
KB1 on kartoitus koulun toiminnallisuuteen. Osa tarvekartoitusta, ennen uuden koulun viitesuunnittelua.

Aikana
KB2 on kartoitus visuaaliseen suunnitteluun. Sitä seuraa rakennusvaihe ja sisustussuunnittelu.

Jälkeen >>
KB3 on seuranta kartoitus, joka toteutetaan hankkeen valmistuttua.